سبد خرید 0
آینده فرزندتان در دستان شماست ( برنامه نویسی برای کودکان )

هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم

هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم

سلااام سلااام

این بار موضوع مون در مورد هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان هست. بچه ها تازگیا خیلی درمورد آموزش هوش مصنوعی برای کودکان و کلاس های هوش مصنوعی برای نوجوانان سوال میکردن و این شد که تصمیم گرفتیم این بار در موردش باهاتون صحبت کنبم.

هوش مصنوعی چیست ؟!

هوش مصنوعی یعنی بیایم یکسری ماشین ها یا سیستمایی رو بسازیم که هم مثل انسان فکر کنه هم مثل انسان رفتار کنه .

هوش مصنوعی توی زندگی امروزمون هم خیلی مورد استفاده قرار میگیره خصوصا توی وسیله هایی که در دسترس کوچولو هاست مثلا توی اسباب بازی هاشون یا بعضی از بازی های ویدیوییشون از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده .

حتی بچه ها هم میتونن هوش مصنوعی رو آموزش بدن، ولی اول باید با رایانه و روش های برنامه نویسی آشنا بشن و یاد بگیرن .

هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم
هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم

آموزش هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان ؟!

قبل از اینکه به بچه ها هوش مصنوعی رو آموزش بدیم باید به سنشون دقت کنیم، بچه ها توی سن ۷ تا ۱۵ سالگی تفکر منطقی و قدرت استدلالشون بالاست اما بهتره که از 8 سالگی که خواندن و نوشتن بلدن شروع کنند.

پس آموزش هوش مصنوعی برای کودکان اونقدرها هم دور از انتظار نیست و چون مهمترین نکته در این آموزش برای کودکان و حتی برگزاری کلاس های هوش مصنوعی برای نوجوانان، تجربه مدرس (دقیقا در همین حوزه و در ارتباط با کودک و نوجوانان) هست، کافیه که اطمینان حاصل کنید قبل از این مدرس در تدریس به کودکان و نوجوانان تجربه داشته است.

در مدرسه مجازی گردولرن ما کلاس های خصوصی(1نفره) و نیمه خصوصی(2نفره) آنلاین و چهره به چهره ی آموزش برنامه نویسی پایتون و آشنایی با هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنیم که مدرس گردولرن، کارشناس ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه فردوسی مشهده و سالهاست کارش آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان هست و تجربه کافی در این زمینه و تدریس آنلاین به بچه ها رو داره.

راهکارهایی که میتونیم هوش مصنوعی رو به بچها آموزش بدیم چیه ؟!

یه راهکار اینه که هوش مصنوعی رو به صورت ماشینی به یچه ها آموزش بدیم ؛ یعنی بیایم با استفاده از تصاویر ،متن یا حتی صدا این کار رو انجام بدیم.

راهکار بعدی آزمایش با گوگله ، مثل بعضی بازی ها که به بچه ها تو کشیدن نقاشیشون کمک میکنه ، با هوشی که داره و با دیدن مراحل قبل نقاشی ، میتونه مرحله بعدی نقاشی رو حدس بزنه یا مثلا توی بعضی از بازی ها که واسه کاراکترای اون بازی میتونین لباس طراحی کنین ، یا مدل مو واسش انتخاب کنین و کلی بازی های دیگ که توی همشون از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده .

شاید براتون جالب باشه که بدونید سایتی وجود داره که با فناوری هوش مصنوعی کار میکنه و اینطوریه که شما نقاشی می کشید و اون تصویر واقعی شده ی نقاشی تونو بهتون نشون میده. این شاید تعبیر رویای خیییلی از شماها باشه. پیشنهاد میکنم حتما وارد این سایت بشید و امتحان کنید. خییلی می چسبه 🙂

توسط استاد متخصص برنامه نویسی

اگر توهم میخوای به عرصه برنامه نویسی، هوش مصنوعی و بازی سازی پا بذاری. دوره جادوگری با پایتون برای کودکان و نوجوانان برای تو آماده شده.

آینده از همینجا شروع میشه

هوش مصنوعی برای کودکان
هوش مصنوعی برای کودکان

حالا کی واسه اولین بار هوش مصنوعی رو اختراع کرد ؟!

اولین بار واژه ی هوش مصنوعی توی سال ۱۹۵۶ توسط فردی به اسم جان مکارتی مطرح شد که با یک سری رشته مثل علوم کامپیوتر ، ریاضی و زبان مرتبطه .

اصلا چه فایده ای داره که من هوش مصنوعی رو بلد باشم ؟!

وقتی بچه ها هوش مصنوعی رو بلد باشن باعث میشه که ذهنشون خلاق بشه یعنی بهشون یاد میده که چجوری دنبال یه راه حل واسه یه مشکل باشن و هیچوقت ناامید نشن و بدونن واسه هرمشکلی یه راهی هست ، اما یه جایی از زندگی قایم شده که باید دنبالش بگرده ‌و اونو پیداش کنه ؛ و همه اینا باعث میشه که توی تصمیم گیری هاش تعادل داشته باشه و منطقی تصمیم بگیره و هیجانی عمل نکنه .

و ازهمه مهم تر اینه که با این سرعت پیشرفتی که فناوری هوش مصنوعی داره ، در آینده به عنوان شغل محسوب میشه و یک ضرورت به حساب میاد و همه باید اونو بلد باشن . در واقع با این سرعت وحشتناکی که قطار پیشرفت علم و تکنولوژی تو دنیا داره، تنها راهکار عقب نموندن از این قطار، یادگیری برنامه نویسیه.

هوش مصنوعی برای کودکان
هوش مصنوعی برای کودکان

هوش مصنوعی کاربردش چیه ؟ ! و نظر دانشمندان دیگه راجع بهش چی هست ؟!

آلن تورینگ توی سال ۱۹۵۰ یه آزمونی رو برای اینکه میزان هوشمندی یک سیستم هوشمند رو تعیین کنه مطرح کرد و نظرش این بود که این ویژگی مخصوص انسان نیست و رفتارش به دلیل هوشمندیشه.

این آزمونی که تورینگ مطرحش کرد اینطوری بود که یه سوال کننده یه انسان پاسخ دهنده و یه رایانه حضور داشت که ارتباطشون باهم از طریق چت کردن بود .

و در صورتی که فرد سوال کننده نتونه ماشین رو از انسان تشخیص بده

اون یک ماشین هوشمنده . و این آزمون یعنی اینکه ماشین چون هوشمنده تونسته انسان سوال کننده رو گول بزنه و بهش بگه که یک انسانه.

اسم این آزمون چیه بنظرت ؟!

چون خود آلن تورینگ اینو مطرح کرده بود ، اسم خودشو روی این آزمون گذاشت و به آزمون تورینگ معروف شد.

هوش مصنوعی برای کودکان
هوش مصنوعی برای کودکان

کاربرد هوش مصنوعی کجاست؟ هوش مصنوعی کجا استفاده میشه؟

هوش مصنوعی توی جاهای مختلفی کاربرد داره مثلا اگه ما ازاین فناوری توی صنعت بهداشت و درمان استفاده کنیم میتونیم یکسری بیماری های مزمن بشناسیم و درمان کنیم یا از انتقال بیماری هایی که واگیر دارن جلوگیری کنیم یا توی بازی های رایانه ای که میتونی شخصیت بازیتو خودت بسازی یا توی صنعت خوردروسازی که توی ایمنی خودروها کاربرد داره .

شاید باورتون نشه ولی یخچال، لباسشویی و خیلی از لوازم خونگی های هوشمند که برنامه غذایی دارن یا به تلفن همراه تون متصل میشن و شما میتونید از راه دور، کنترلشون کنید مثلا گازی که شما بیرون از خونه می تونید توسط موبایل تون خاموشش کنید تا ناهارتون نسوزه! و خییلی کارهای دیگه، همه شون به لطف برنامه نویسیه!

هوش مصنوعی برای کودکان
آموزش هوش مصنوعی برای کودکان

حتی میشه توی صنعت، دستگاه ها و تجهیزاتی ساخت که کیفیت مد نظر شما رو در ساخت محصولات، تضمین کنند. مثلا اگه حتی یه ذره! از اون حد مطلوب شما، کیفیت محصول پایین تر بود، یه قطعه از دستگاه، مثل پا بیاد بیرون و لگد بزنه به محصول و اونو بندازه اونطرف و از خط تولید خارج کنه!

حتی میشه کلللی دست و پای مصنوعی و کالسکه و ویلچر هوشمند برای معلولین و ناتوانان جسمی ساخت که بتونه مثل انسان فکر کنه و با حرکت مثلا چشم کسی که روی ویلچر نشسته، ویلچر رو به همون سمت هدایت کنه یا با فکر اون فرد ناتوان، دست مصنوعیش متوجه بشه که باید چطور انگشت هارو حرکت بده تا یه وسیله رو مثلا بلند کنه !

حتی همین نرم افزار و سایت چت جی پی تی (chat GPT) که توی لپتاپ یا تلفن همراه باز میشه و بلده موبایل شما رو وادار کنه تا مثل انسان فکر کنه و پاسخ همه سوالات تون رو بده و حتی توی دنیا، با هرکسی به زبون خودش صحبت میکنه هم کار این ناقلاست!

خلاصه هوش مصنوعی کلی توی زندگیمون نقش داره و در آینده رشدش بیشتر هم میشه و میتونه به عنوان یه شغل پردرآمد واسه کوچولوهای کنجکاو و باهوشمون باشه.

اگه برنامه نویس حرفه ای باشید، برای شاغل شدن تون دیگه نه سن تون مهمه، نه مدرک تون، نه معدل تون، نه دانشگاه تون! برای یه برنامه نویس حرفه ای حتی مکان هم اهمیتی نداره و شما حتی به اجاره یه مکان هم نیاز دارید. می تونید همین طور که پای لپتاپ، کامپیوتر و یا حتی تلفن همراه تون نشستید و دارید آب پرتقال تونو میخورید، درآمد های میلیونی داشته باشید!

اگه به هوش مصنوعی علاقمند شدید، فراموش نکنید که قبل از هرچیز باید اصول برنامه نویسی رو یاد بگیرید و بعد برید سراغ حوزه هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی برای کودکان
آموزش هوش مصنوعی برای کودکان

زبان برنامه نویسی پایتون، یکی از معروفترین، ساده ترین، محبوب ترین و پرکاربردترین زبانهای برنامه نویسی دنیاست که حتی برای یادگیری کودکان و نوجوانان مناسب هست و آینده شغلی تضمین شده ای داره و علاوه بر این ها، در حوزه هوش مصنوعی هم حرفهای خییییلی زیادی برای گفتن داره.

شما دانش آموز آینده نگر یا والدین دلسوز، میتونید با فراهم کردن شرایط آموزش برنامه نوبسی و ثبت نام در کلاس های هوش مصنوعی برای نوجوانان، آینده شغلی و پیشرفت ذهنی و علمی تون رو تضمین کنید. در صورت تمایل میتونید همین الان قدم اول رو بردارید و از آموزش های کاااملا ساده و قابل فهم سایت گردولرن که برای کودکان و نوجوان ها هم خیییلی کاربردیه لذت ببرید. نوش جونتون 🙂

پیشنهاد مطالعه : 

مارک زاکربرگ خالق فیسبوک چطور موفق شد؟

اگه دوست داشتی یک زنگ تفریح بذاری و یکم فکرت باز بشه اینجا کلیک کن و یه سر به بخش سرگرمی های گردولرن هم بزن.

اینجا کلیک کنید و به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید.

برای مشاهده ویدیو های آموزشی ما در آپارات اینجا کلیک کنید.

 

4.3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://gerdoolearn.ir/?p=9830