سبد خرید 0
آینده فرزندتان در دستان شماست ( برنامه نویسی برای کودکان )

زندگینامه مارک زاکربرگ ثروتمند خالق فیسبوک (رمز موفقیت)

زاکربرگ

سلام گردولرنی های عزیز!

حال و احوال تون چطوره؟؟

امروز میخوایم درمورد رمز موفقیت و زندگینامه مارک زاکربرگ ثروتمند خالق فیسبوک باهاتون صحبت کنیم. حتتما همه تون این برنامه نویس معروف رو میشناسید.

با ما همراه باشید تا در 3 دقیقه، رمز موفقیت این برنامه نویس ثروتمند رو کشف کنید.

زندگینامه مارک زاکربرگ
زندگینامه مارک زاکربرگ

مارک کیه ؟!

مارک زاکربرگ نابغه برنامه نویسی و خالق فیسبوک، متولد ۱۴ می ۱۹۸۴ (همون دوشنبه 24 اردیبهشت 1363 خودمون 🙂 از نیویورکه که توی ۲۳ سالگی یکی از جوونای میلیاردر جهان شد .

مارک تو چه خونواده ای بزرگ شده ؟!

مارک در مدرسه نمونه و ممتاز درس میخوند و توی یه خونواده‌ای از طبقه متوسط و با تحصیلات بالاست که پدرش (ادوارد زاکربرگ) مطب دندان پزشکی داشت و مادرش (کارن کامپنر)  هم روانپزشک بود  و از نظر میزان ثروت با افرادی مثه بیل گیتس که وقتی مایکروسافت رو تاسیس کرد به یکی از مردان ثروتمندان جهان تبدیل شد، یا وارن بافت که یکی از فعال های بازار سرمایست و در سن 25 سالگی حدود 100 میلیارد دلار درآمد داشت و یا جف بزوس که مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و کسی است که شرکت هوافضا و فروشگاه اینترنتی آمازون رو تاسیس کرد، در یک رده قرار میگیره .

زندگینامه مارک زاکربرگ
زندگینامه مارک زاکربرگ

کودکی مارک مخترع چطوری گذشت ؟!

مارک از کوچیکی علاقه زیادی به رایانه داشت و وقتی که ۱۲ سالش بود بااستفاده از یکی از زبونای برنامه نویسی، یک پیامرسان ساخت و اسمشو زاک‌نت گذاشت . پدرش هم از این برنامه توی مطبش به عنوان سیستم ارتباطی بین خودش و منشی و یا محل کار به خانه استفاده میکرد.

اصلا برنامه نویسی چیه ؟!

برنامه نویسی یعنی یک سری دستوراتی رو واسه یک سیستم مثل کامپیوتر بنویسیم که اون متوجه بشه و دستوراتمونو اجرا کنه که توی دنیای امروز کلی مخاطب پیدا کرده و کاربرد زیادی داره و از ۱ میلیون تا ۲۸ میلیون درآمد داره .

زاکربرگ
زاکربرگ

پدرومادرمارک اولین قدمشون برای موفقیت پسرشون چی بود ؟!

وقتی پدرومادر مارک مخترع علاقشو به رایانه و برنامه نویسی دیدن ، معلم خصوصی براش گرفتن تا تخصصی تر برنامه نویسیو باهاش کار کنه .

تکنیک های ریلکسیشن برای درمان سریع استرس و اضطراب درشب امتحان 

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ

مارک مخترع دردوران دانشگاه و اختراعات شگفت آورش :

اون توی سال ۲۰۰۲ با عنوان یک اعجوبه وارد دانشگاه هاروارد شد و شهرت زیادی پیدا کرد .

تا اینکه توی سال ۲۰۰۴ با دوستانش وبگاهی درست کرد که کاربران میتونستند پروفایلی برای خودشون ایجاد کنند و با دیگران ارتباط داشته باشند و اسمشو فیسبوک نامیده بود و توی سال ۲۰۰۵ و در سن 21 سالگیه مارک فیسبوک بیشتر از ۵/۵ میلیون کاربر داشت و سرمایه های زیادی از شرکت های مختلف جذب کرد .

مارک قبل از ساخت فیسبوک توی کارنامش برنامه های دیگه ای هم داشت مثل برنامه CourseMatch  که به دانشجویان کمک میکرد کلاسهای خودشون رو براساس کلاس کاربران دیگه انتخاب کنند .

یا برنامه فیس‌مش که کاربران بین عکس های منتشر شده از دانشجویان عکس های برتر رو انتخاب میکردند .

بعدها مارک مخترع تخصصی تر و عمیق تر روی فیسبوک کار کرد و در سال ۲۰۲۱ نامش را از فیسبوک به متا تغییر داد و اکنون تعداد کاربرانش به حدود ۳ میلیارد نفرمیرسد .

زندگینامه مارک زاکربرگ
زندگینامه مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ خیّر هم بودااا

زاکربرگ درسال 2021 که فقط 37 سالش بود درآمدش به حدود 119 میلیارد رسید و از زمانی که ثروتش رو به دست آورده حدود 2میلیارد از داراییشو خرج امور خیریه کرده و نام خودش و همسرش بین فهرست افراد انسان دوست آمریکاست .

همچنین زاکربرگ همراه با بیل‌گیتس و جورج‌لوکاس متعهد شد که نصف درآمدشو تا پایان عمر به امور خیریه اختصاص بده .

حالا دوست داری بدونی چه آدمهای معروف دیگه ای از کودکی برنامه نویسی رو شروع کردن و الان کلی درآمد دارن و موفقند ؟

استیو وزنیاک که هم مخترعه و هم مهندس کامپیوتر و هم یک دانشمند آمریکاییه که از زمان مدرسه اش برنامه نویسی رو یادگرفت و توی سن 26 سالگی و در سال 1976 شرکت اپل رو تاسیس کرد.

یا ایلان ماسک که یه تاجر بزرگه و از کودکی با علاقه ای که به کامپیوتر داشت ، تونست در سن 10 سالگی واسه خودش یک رایانه بخره و الان درآمدش یه چیزی حدود 270 میلیارده و اسمش بین افراد موفق دنیاست.

و کلی آدمای دیگه مثل ریچارد استالمن و جک دورسی و رادیا پرلمن  وبرام کوهن و… که از کوچیکی برنامه نویسیو شروع کردن و الان با عنوان افراد موفق جهان ازشون یاد میشه .

و درآخر یه جمله از جک بهتون بگم که میگه :

برنامه نویسی مثه هنره ؛ وقتی که به برنامه نویسی فکر میکنی باعث میشه که بهتر و منظم تر فکرکردن رو یادبگیری و به یه فرد بهتری تبدیل بشی، مثل وقتی که زبون خارجی یا ریاضی یا خوندن یاد میگیری .

توسط استاد متخصص برنامه نویسی

اگر توهم میخوای به عرصه برنامه نویسی، هوش مصنوعی و بازی سازی پا بذاری. دوره جادوگری با پایتون برای کودکان و نوجوانان برای تو آماده شده.

آینده از همینجا شروع میشه

راستی اگه فقط توی عکسهای همین صفحه دقت کرده باشین، حتما متوجه شدین که مارک اغلب تیشرت های به یک رنگ خاص میپوشه!!!! 🙂
خودش در توضیح این مساله گفته که نمیخوام غیر از فیسبوک، ذهنم درگیر هیچچچ چیز دیگه ای حتی انتخاب رنگ لباس باشه و میخوام فقط روی فیسبوک تمرکزکنم …

امیدوارم از زندگینامه مارک زاکربرگ نکات مهمی رو برای ساختن آینده روشن یادگرفته باشید.

 

راستی! شما برای آینده تون چه برنامه ای دارید؟؟؟ 🤔🤔

 

اینجا کلیک کنید و به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید.

برای مشاهده ویدیو های آموزشی ما در آپارات اینجا کلیک کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو کردن
دسته ها
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://gerdoolearn.ir/?p=9812