سبد خرید 0
آینده فرزندتان در دستان شماست ( برنامه نویسی برای کودکان )

راه های پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

به فرزند عزیزتون کمک کنید تا با شروع سال تحصیلی جدید، از آنفولانزا و سرماخوردگی که ممکنه در مدرسه به آنها مبتلا شوند، دوری کند. در ادامه، 12 راهنمایی مفید برای حفظ سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه در این سال تحصیلی برای شما آماده شده است!

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

1- شستشوی دست، اولین دفاع در برابر بیماری‌ها

بیشتر ویروس‌های سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم منتقل می‌شوند. میکروب‌ها میتونن برای ساعت‌ها و در بعضی موارد هفته‌ها زنده بمونن و به کسانی که اشیاء آلوده به این میکروب‌ها رو لمس می‌کنند، منتقل شوند.

ویروس‌ سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم بین دانش‌آموزان منتقل میشود. بنابراین دانش‌آموزان باید دست‌هاشون رو بارها بشورن.

متاسفانه دانش‌آموزی که سرماخورده باشدو بدون استفده از دستمال عطسه کند، با دست زدن به همکلاسی‌ها و اشیاء مختلف ،بیماری رو منتقل می‌کند.

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه
پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه
توسط استاد متخصص برنامه نویسی

اگر توهم میخوای به عرصه برنامه نویسی، هوش مصنوعی و بازی سازی پا بذاری. دوره جادوگری با پایتون برای کودکان و نوجوانان برای تو آماده شده.

آینده از همینجا شروع میشه

2- بچه‌ها باید از دود سیگار دوری کنند

آمار نشون میده که افراد سیگاری بیشتر دچار بیماری‌های ویروسی میشوند، حتی نزدیک شدن به افراد سیگاری سیستم ایمنی رو ضعیف میکنه. دود سیگار، راه‌های هوایی بینی رو خشک میکنه و مژک‌های بینی رو فلج میکنه. مژک‌ها موهای نازکی هستند که مخاط بینی و ریه‌ها رو میپووشانند و با حرکات موجی خود، ویروس‌هایی مثل سرماخوردگی رو از مجاری بینی خارج می‌کنند.

یک سیگار میتونه مژک‌های بینی رو برای 30 تا 40 دقیقه فلج کنه، بنابراین کودکان و نوجوانان، به خصوص در فصل مدرسه که احتمال آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها بیشتر است، نباید در معرض دود سیگار والدین خود قرار بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: ورزش های مناسب نوجوانان

3- ناخن‌ها، یک بستر برای میکروب‌ها

ناخن‌ها مکانی مناسب برای زندگی میکروب‌ها هستند. برای همین، شستشوی منظم دست‌ها قبل از غذا خوردن، بعد از تماس با محیط‌های مختلف و حتی دست زدن به حیوانات کاری ضروری است. خیلی از بچه ها عادت دارند ناخن‌هاشون رو بجوند و این کار باعث ورود میکروب‌ها به بدن و ایجاد مشکلات دیگر می‌شود. برای همین، کوتاه نگه داشتن ناخن ها، روشی مطمئن و بهداشتی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان است.

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

4- استفاده از دستمال کاغذی

بهتره که هر دانش‌آموز یک بسته دستمال کاغذی تمیز داخل کیفش داشته باشه و مربی بهداشت باید استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه، عطسه و آبریزش بینی رو به عادت‌های دانش‌آموزان تبدیل بکنه. در صورتی که هنگام سرفه و عطسه دستمال در دسترس نباشد، دانش‌آموز باید از قسمت داخلی آرنج برای پوشاندن دهن خود استفاده کند.

به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید، و از اخرین مطالب تربیتی ما دیدن کنید

5- غذای سالم بخورید

میوه‌ها و سبزیجات، غذاهایی کامل هستند که مواد مغذی رو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد بهتر بدن فراهم می‌کنند. مصرف میوه و سبزیجات برای مبارزه و دفع بهتر میکروب ها به کمک سیستم ایمنی بدن آمده و روند بازگشت به سلامتی را سرعت میبخشد.

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

 

6- خواب کافی داشته باشید

به اندازه کافی بخوابید. وقتی خوابیم، بدن ما در حالت افزایش قوا برای مبارزه با بیماری ها است. پس اگر خواب کافی داشته باشیم، سیستم ایمنی قوی تری خواهیم داشت. همچنین در هنگام خواب، بدن ما منابع و تمرکز بیشتری برای مبارزه با میکروب ها، باکتری ها و عفونت ها در اختیار دارد

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم

7- ورزش کنید

به اندازه کافی ورزش کنید. ورزش سیستم ایمنی رو تقویت میکنه و به بدن ما کمک میکنه تا خیلی بهتر با میکروب ها مبارزه کند.

 

پیشگیری از سرماخوردگی در مدرسه

8- وسائل شخصیتون رو با دیگران به اشتراک نگذارید.

از ظروف مشترک برای میان‌وعده‌ها یا نوشیدنی‌ها استفاده نکنید. البته تقسیم غذا با دوستان یک کار خیلی خوب است، اما نوشیدن از یک بطری یا استفاده از قاشق مشترک برای خوردن یک میان‌وعده میکروب‌ها رو به سرعت منتقل میکنه. بهتر است که از ظروف جداگانه برای تقسیم میان‌وعده‌ها قبل از خوردن و یا از فنجان‌های جداگانه برای نوشیدن استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه :

مشاهده تمام پست های اطلاعات عمومی

مشاهده تمام پست های تست هوش

مشاهده تمام داستان های انگلیسی با ترجمه

مشاهده سرگرمی های گردولرن

مشاهده مطالب علمی گردولرن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو کردن
دسته ها
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://gerdoolearn.ir/?p=12025