سبد خرید 0
آینده فرزندتان در دستان شماست ( برنامه نویسی برای کودکان )

مهمترین کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

مهمترین کلاسهای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

سلام گردولرنی های عزیزم و مامان باباهای دلسوز!

باتوجه به دغدغه های این روزهای والدین که تشخیص و پیداکردن مهمترین کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان هست، تصمیم گرفتیم درمورد این موضوع و تمام جنبه هاش، کاملا شفاف سازی کنیم!

1- اوقات فراغت یعنی چی؟

اوقات فراغت یعنی زمان هایی که فرد به کار خاصی مشغول نیست و در آن زمان ها آسوده و فارغ است.

باید توجه کرد که مهمترین رکن کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، آزاد گذاشتن کودک و نوجوان در انتخاب نوع و نحوه فعالیت و القای حس اختیار به اوست.

مهمترین کلاسهای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان

2- اصلاً چرا کلاس اوقات فراغت؟ کلاس اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خوب است یا بد ؟

در واقع جالب است بدانید که در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، تربیت غیر رسمی برای فرد اتفاق می افتد و آموزش غیر رسمی چه بسا تاثیر گذار تر از آموزش رسمی برای افراد است. اگر این آموزش غیر رسمی در محیط مناسب و در زمینه مورد علاقه فرد باشد، بسیار اثربخش تر و مفیدتر خواهد بود و زمینه رشد علمی فرهنگی شخصیتی اجتماعی و شکوفایی فرد را فراهم خواهد کرد اما اگر با زور و فشار والدین و علیرغم میل کودکان و نوجوانان اتفاق بیفتد به جز اتلاف وقت و هزینه والدین، اتلاف وقت نوجوان و زمینه خدشه دار شدن اعصاب، مقاومت نوجوان، ناهنجاری های رفتاری، ناخوشایند کردن اوقات فراغت و القای حس بد نسبت به والدین و یا حتی شدت یافتن حس تنفر از آن موضوع و کلاس را نیز برای نوجوان به دنبال خواهد داشت و طبیعتاً علاوه بر عدم حصول آموزش و تربیت غیر رسمی، اوضاع را بدتر نیز خواهد کرد 🙂

3- سخنی با والدین

1-3- والدین عزیز و دلسوز!

لطفاً

به هیچ وجه!

به هیچ وجه!

به هیچ وجه!

اوقات فراغت فرزند عزیزتان را بستر چشم و همچشمی های سطحی و زمینه رقابت های فامیلی نکنید. این کار علاوه بر نابودی اوقات فراغت فرزندتان و اتلاف وقت و هزینه شما، ناخودآگاه یک آموزش غیر رسمی بسیار سمی و ویرانگر نیز از همین ابتدای مسیر زندگی فرزند به او خواهد داد و او در خواهد یافت که مهمترین مسئله در زندگی، صرف وقت برای پیروزی در رقابت های صددرصد باخت فامیلی است! بجای کوشش برای رشد و پیشرفت روزانه خود نزدیک‌تر شدن به قله های پیشرفت در زمینه علاقه و استعداد خودم!

توسط استاد متخصص برنامه نویسی

اگر توهم میخوای به عرصه برنامه نویسی، هوش مصنوعی و بازی سازی پا بذاری. دوره جادوگری با پایتون برای کودکان و نوجوانان برای تو آماده شده.

آینده از همینجا شروع میشه

2-3- اصلا نگران نباشید اگر:

فرزندتان روزهایی از هفته کاملاً در حالت فراغت بوده و مشغول کلاس های آموزشی و تفریحی نباشد. نگران این موضوع که حوصله او سر برود نباشید! خود این وضعیت موجب افزایش خلاقیت و پرورش تفکر خلاق در فرزندتان خواهد شد تا خودش یک یا چند فعالیت سرگرم کننده برای خود طراحی کند. خود این موضوع اگر به صورت تمام وقت و همیشگی نباشد، برای فرزند شما لازم و مفید خواهد بود. اجازه دهید کودک و نوجوان نحوه چگونه سرگرم کردن خود را بیاموزد.

مهمترین کلاسهای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان

4- چند کلاس؟ چند روز در هفته؟

اجازه ندهید روزهای شیرین و تابستان برای کودک و نوجوان تبدیل به روز های طاقت فرسا و خسته کننده ایام مدرسه شود یک یا دو کلاس در ایام هفته برای تقویت روحیه جنبه آموزشی و ثمربخش بودن اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان کافی است.

پیشنهاد مطالعه :    هوش مصنوعی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم

5- چه کلاس هایی ثبت نام کنیم؟ چرا؟

با توجه به سطح بالای انرژی در نوجوانان و سن رشد آن ها همزمان با افزایش حجم فیزیکی، تغییرات هورمونی و افزایش اشتها، یکی از نیازهای اساسی نوجوانان به طور قطع ورزش و فعالیت بدنی مستمر است. بنابراین ثبت نام یک کلاس اوقات فراغت ورزشی و تفریحی برای نوجوانان از چند جهت ضروری و مفید است:

  • افزایش روحیه نشاط و شادابی
  • افزایش حس رضایتمندی از اوقات فراغت تخلیه انرژی و هیجانات نوجوان و جلوگیری از انجام فعالیتها و امور مخرب به دلیل عدم فعالیت های مناسب و فراغت زیاد
  • دور شدن از فضای مجازی و پرداختن بیشتر به امور واقعی و حقیقی
  • افزایش روحیه سازگاری با همسالان و آمادگی برای ورود به اجتماع
  • افزایش انگیزه و اعتماد به نفس ۷ تقویت نیمکره راست مغز و آمادگی بهتر و بیشتر برای فراگیری اطلاعات آموزشی و مغزی – حافظه ای
  • تضمین سلامت جسمی نوجوانان و جلوگیری از بیماری چاقی
  • و غیره

پیشنهاد مطالعه:     مارک زاکربرگ ثروتمند خالق فیسبوک (رمز موفقیت)

مهمترین کلاسهای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان

ازطرفی:

با توجه به طولانی بودن ایام تابستان، انتخاب یک موضوع مناسب آموزشی برای حداکثر بهره وری از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان انتخاب بسیار مناسب و آگاهانه خواهد بود و مکمل بسیار خوبی برای کلاس ورزشی و تفریحی کودک و نوجوان است.
برای انتخاب این گزینه دوم، به عنوان مهم ترین کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان موارد زیر پیشنهاد می شود:

  • کلاس زبان (تقویت تفکر، تقویت دروس تحصیلی، آمادگی برای سال تحصیلی آینده، آمادگی برای اشتغال، آمادگی برای کنکور و آزمون های تحصیلی، آمادگی برای یادگیری برنامه نویسی و غیره)
  • کلاس کامپیوتر (افزایش سواد و دانش رسانه ای، افزایش مهارت‌های مهم هفتگانه ICDL، افزایش توانایی حل مشکلات و مسائل شخصی و تحصیلی روزمره، آمادگی برای سال های تحصیلی آینده و دانشگاه، آمادگی برای یادگیری برنامه نویسی و غیره)
  • کلاس برنامه نویسی (افزایش سطح سواد و دانش رسانه ای، افزایش قدرت تفکر و حل مسئله، افزایش قدرت تجزیه و تحلیل مسائل، تقویت تفکر و رشد سلول های مغزی، هم قدم شدن با قطار پیشرفت علم و جانماندن از آن، تقویت هوش ریاضی و علمی، آمادگی برای اشتغال و ورود آسان به بازار کار، تضمین امنیت شغلی، کسب مهارت های ثروت ساز همچون بازی سازی هوش مصنوعی و غیره)

نکات مهم:

  • برای ثبت نام کلاس آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان، آشنایی حداقلی با کامپیوتر و زبان انگلیسی (مثل توانایی روشن و خاموش کردن کامپیوتر یا لپ تاپ آشنایی با فولدر و نرم افزار، شناخت حروف انگلیسی و غیره) لازم است.
  • چنانچه در فصل گرما تمایل به صرف وقت و هزینه رفت و آمد و تحمل ریسک ابتلا به بیماری های مختلف ویروسی و غیره را ندارید، می توانید در منزل خود از مزایای ارزشمند کلاس های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به صورت مجازی استفاده کنید! اگر انتخاب شما والدین آگاه برای فرزند دلبندتان آموزش برنامه نویسی است، تهیه دوره آموزشی برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان را به شما پیشنهاد می کنیم تا ضمن بهره مندی از بهترین موضوع و فعالیت آموزشی برای حال و آینده کودک و نوجوان خود، از صرف وقت و هزینه اضافه رفت و آمد در فصل گرما جلوگیری شده و آموزش نه فقط در ساعت های خاصی که موسسات برای شما تعیین میکنند، بلکه در هر زمان که دلخواه فرزند شماست و به علاوه تایم هر جلسه نیز کاملاً به دلخواه و متناسب با خواسته فرزند شما باشد، آموزش صورت می گیرد تا بیشترین حجم یادگیری در بهترین زمان و شرایط ممکن برای کودک و نوجوان رقم بخورد.
مهمترین کلاسهای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان

راستی! شما چه برنامه ای دارید؟؟؟ 🤔🤔  توی قسمت دیدگاه ها به ما بگید شما چه کلاسی رو انتخاب کردید؟

اینجا کلیک کنید و به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید.

برای مشاهده ویدیو های آموزشی ما در آپارات اینجا کلیک کنید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو کردن
دسته ها
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://gerdoolearn.ir/?p=10045